as we are.


Du och jag baby.
Efter en del påtryckningar från min bästa sida tar jag nu tag i mig själv och uppdaterar er, mina kära vänner, på vad som har hänt den senaste veckan. I onsdags förra veckan ropade Karin på mig ifrån köket. "Mariiiiaaaaa, har vi någon kavel?!" efter som jag anade att något hade gått lite snett tassade jag ut i köket och hittade Karin med förkläde på och en himla fin bulldeg färdig att kavlas ut. Det var bara det att vi inte hade någon kavel. Så vad gör man då? Jo, man tar plastfolierullen och börjar rulla. Senare upptäckte vi även att det inte fanns någon bakpensel så då åkte plastfolien fram ännu en gång. Bullarna blev helt fantastiskt goda. Efter det blev det två omgångar "Vem där", en jättelång omgång memory och en vända TP, barnfrågorna så klart efter som spelet är från 93.

På fredagen lyckades jag cykla vilse när jag var på väg hem till en kille i klassen för ett studiegruppsmöte. Jag var verkligen helt lost och cirkulerade en lång stund innan jag av en ren händelse får syn på en skylt som jag kände igen. Och poff så var jag framme :). I lägenheten fanns en liten ettårig Vilmer som på två röda sekunder vann hela mitt hjärta. Han sträckte upp armarna mot mig och sa "mamma!", vad med behöver jag säga?

Efter mötet begav jag mig hemåt till mor och far för att kastamig om halsen på lillasyster som hade kommit hem från amerikat. Fick ett par jättefina örhängen :). sen tog jag det mest lugnt, väntade på att prinsen skulle höra av sig. Blev hämtad i den nya bilen och åkte hem för att äta middag med svärmor och svärfar, hemskt trevligt. Efter en grymt god middag åkte vi till ner till rotebro kyrka och lyssnade på småknattar som härmade sina idoler, helt okej ändå. Fick nöjet att träffa Marcus som nyligen kommit hem från Australien.

På lördagen var det dags för årets halloween-ferre på paradisvägen. Med min bästa bordellutstyrsel och nya löshår från H&M begav jag mig till mitt ljus Elsa för att genom gå min förvandling. Mycket lyckat vill jag lova. Det blev en underbar kväll, med en hel del rätt spännande gäster. Där fanns en tomte, ett gäng transor, en falsk neger, tre horor (jag inräknad) tre halickar, en mantalpatient, ett par lordimonster och en hel del människor som bara tog tillfället i akt att dricka sig redlösa. SJälv gjorde jag en tidig sorti eftersom jag var för fattig för att inhandla dricka och hemskt gärna ville spendera ännu en natt tillsammans med världens finaste grabb. Så jag packade in mig själv och några till i bilen och körde mot Sollentuna.

Söndagen blev lagom seg. Låg kvar i sängen i en evighet och försökte övertala Micke att stanna där hela dagen. Men ack det var förgäves. Så jag pendeltågade mig hemåt, duschade och drog på mig mjukisdressen och slängde mig i soffan för att ÄNTLIGEN få se på det sistaste avsnittet at Desperet Houswife. Åh så bra det var. På kvällen knackade det på dörren och där stog PV:n med en halv tårta i famnen. Så det blev en snabb fika och sedan åkte vi hem till en Kalle och såg på världens sämsta film.

Igår så skulle jag egentligen haft redovosning men den blev inställd så jag och Micke åkte till IKEA och åt lunch och strisade runt där en stund. Sen var det tid för mig att bege mig hemåt mot Uppsala igen. Väl hemma kändes det tomt. Så för att inte tänka för många saknadstankar cyklade jag iväg och gick på ett medelpass. Mycket duktigt av mig :).

Idag har jag bakat bröd och lagat en helt jättegod fisksoppa, jag kommer bli en riktigt bra husmor en vacker dag. Nu ska jag ta tag i min hemtenta som jag har förnekat hela dagen.
Ta hand om er.


Kommentarer
Postat av: Elsa

Mohahaha, we rocked! Tack för en underbar kväll i lördags, jag ägnade morgonen åt att skura golv, diska, plocka brukar och tomglas men det var värt det. Det bästa var att det var nära till sängen :) Nej jag ska laga punkan på min cykel och ladda inför ännu en dag med barnen och självklart, vänta på min Micke. Puss socker

2006-11-14 @ 20:29:23
Postat av: mamma

http://cikorian.blogspot.com
är min adress till min blogg som inte alltid är så speciellt uppdaterad... men du vet ju var du ska leta för att hitta mig om du vill veta något. Jag menar att jag finns i det vanliga L-träsket:-) kram mamma

2006-11-14 @ 22:27:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback