got you under my skin.

Det gör mig sprallig och fnittrig att snön fortfarande ligger kvar. Det känns nästan som att någon hörde min önskan om snö och stjärnklara nätter. Jag går långa omvägar i uppsala bara för att få andras in lite mer vinterluft. Nu är det bara en sak till jag önskar mig..

Ur högtalarna dånar Ella Fitzgerald som för övrigt kan vara det bästa jazzsångerskan ever.
It's those foolish things that reminde me of you.

Jag trillade av en händelse in på en rätt tjusig fest igår. Fia som bor i korridoren hade en kompis som skulle dit och som ville ha sällskap så jag snoffsade till mig. En stund senare blandades det drinkar för fullt i min bästa prickiga klänning och högklackat. Festen var i ett studenhem med något fint namn som jag inte minns. Men vad jag däremot minns är att takhöjden var ungefär min tredubbla längd. Helt sanslöst. Vid tvåtiden var jag tillbaka i min trygga korridor, då blev det nudelsession med Karin. Imorse vaknade jag helt av mig själv, känns som hundra år sedan.

Kvällens citat uttalades av Louise: If you can't ceep the gas in you as, don't go to friskis!
Det myntades i ett sammanhang om väderspänningar på friskis och svettis.


Ikväll blir det nog lite fest med Hanna och Pia, och imorgon kommer världens bästa Elsa hit :D.
Sen på söndag ska Josefine firas med pompa och ståt.
Jag är en mycket upptagen kvinna ;)..

.. Tusen kramar till alla mina vänner.


Kommentarer
Postat av: HannaSudd

Hej! Tack, vad fin du är. Hoppas allt är bra med dig i snön. Kramar

2006-11-03 @ 12:19:02
Postat av: mamma

Nu lever du livet...och står på egna ben och bara njuter! Lycka är att ha en unge som du.
Kram!

2006-11-03 @ 21:03:47
Postat av: fiola

maria maria,

det va så skönt att få somna i sin egna säng inatt. idag har jag jobbat. jag va på gott humör och allt flöt på jätte bra.

har precis haft en helt underbar middag med familjen,
sitter och pimplar lite vin och funderar på om jag ska ha rakt eller lockigt hår ikväll.

och vet du vad?
ibland är det skönt att ha sånna problem att söka lösning på också.

livet känns alldeles jätte underbart idag.
jag hoppas att det är detsamma med dig,
och att saker och ting börjar ordna upp sig.

ha en underbar kväll!
kram!

2006-11-04 @ 17:47:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback