chailatte och saffransgifflar

124537-4

Jag vill ha jul! Jag vill ha stjärnklara nätter och snö som knarrar under skorna. Jag vill känna doften av clementiner och apelsiner och baka pepparkakor fastän jag inte tycker speciellt mycket om pepparkakor. Mest av allt önskar jag mig en riktigt bra julkalender, en i klass med Petssons jul eller Mysteriet på Greveholm.

Idag slog det mig att jag har bott här i uppsala i lite drygt två månader. Det gick upp för mig när jag tittade på bästföredatumet på mjölken i kylskåpet, 2 nov stod det. Mitt första paket mjölk gick också ut den andra, fast september. Tiden går så fruktansvärt snabbt. Nästan lite för snabbt.

Jag grubblar och funderar, tvekar och undrar om jag verkligen gjorde rätt. Det skulle vara så himla skönt om någon bara kunde bestämma åt mig vad jag ska göra, vad som vore bäst. Då skulle jag slippa stå ansvarig för konsekvenserna. Jag hatar att såra människor jag bryr mig om. Hatar, hatar, hatar.

Postade iväg min önskelista till m&m idag.  Det finns få saker som lyser upp min tillvaro så mycket som när jag får brev. Nu menar jag brev som inte är räkningar eller annat tjafs, utan riktiga brev. Bara till mig. Där det står ord som är skrivna för att just bara jag ska få läsa dom. Vi borde skriva brev oftare.

Nu ska jag återgå till mitt pluggeri.
Puss

Kommentarer
Postat av: Elsa

Jag är trött på att sakna och tänka, hela tiden. Nu vill jag komma till uppsala och dig så vi kan prata sönder natten. I'll be there this weekend. Jättepuss

2006-10-29 @ 19:32:26
Postat av: mamma

Sorry, men jag är världens sämsta brevkskriverska. Vill, men kommer aldrig till skott. Men du, ta och skaffa dig en brevvän. Förr i världen fanns de i KP, nu ...??? kram iaf!

2006-10-30 @ 19:19:20
Postat av: fiola

maria maria,

steg nästan precis av tåget efter en lång resa från kenya. det har varit helt underbart,
men som vanligt är det så fruktansvänt skönt att få komma hem till sitt trygga hus, till mamma och pappa - syster och bror, sitt egna rum och sin egna säng.

resan har varit fantastisk.
lärt mig mycket.
det var otroligt att se glädjen hos dessa människor, trots deras "mindre bra" levnadssituation.

och appropå brevvän,
har du en frivillig här.

sköt om dig!
och glöm inte mössan!

2006-11-03 @ 15:46:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback