homebound.

Jag tog mig en tur ner på stan igår. På min mycket vingliga men ack så underbara röda cykel gled jag genom Uppsala och kände vårluften fylla mina lungor till bredden. Överallt låg människor i gräset och solade sin vinterbleka hud, åt glass och pratade om hur underbart det är med vår. Och jag kunde inte annat än hålla med.

Helgen har varit helt igenom bra. Trots att saknaden av min älskling har varit som ett stort hål i bröstkorgen, och att Jennyluss valde att fara hem till huvudstaden över helgen. Jag har spelat hysteriskt bilspel med Elias och Joel, ätit glass, vänt ansiktet mot solen, handlat blommor, hängt med lite spontant på en förfest för att sedan gå hem i en respektabel tid. Jag har firat storebrors födelsedag och ännu en gång insett att jag har världens mest underbara familj. Slutligen har jag suttit uppkrupen i min fotölj och kollat på "Hur man blir av med en kille på 10 dagar", kass titel men alldeles lagom så här en söndagkväll.

Nu ska jag nog sova. Kanske.
Puss

Kommentarer
Postat av: mamma

Du är en del av den underbara familjen.
en undebar del!

2007-04-02 @ 09:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback