sprid din luft.

Jag vaknade i morse och hörde regnet mot fönstret. "YES!" tänkte jag. Då kan jag ha mina blommiga gummistövlar på mig idag. Så jag kastade av mig mitt täcke och tassade fram till fönstret för att glutta ut lite försiktigt.Till min besvikelse hade det sluta regna, det fjutt-duggade bara. Men jag öppnade fönstret och tog ett djupt andetag, lät vårluften och doften av regn fylla min lungor. Så för att komm igång med min dag slog jag på datorn och öpnade iTunes, dubbelklickade på Tiger Lou "You can't say no to me" och skruvade upp volymen.

Knäckebröd med köttbullar på (ja jag har inget i kylen och jag är helt pank) med en kopp välling till frukost. Kikade lite på nyhetsmorgon och konstaterade för tredje gången hur dumt det är att dom har ändrar i studion och bytt intro. "Det var bättre förr". In och öppna garderoben för att återigen konstatera att jag inte har någonting att ha på mig. Trotts att alla lådorna svämmar över och att jag måste hänge dubbelt på alla galgar.

Cyklade iväg till skolan med värdlens bästa Jenny i släptåg. Det tog åtta minuter att cykla, när vi går tar det en halvtimme ;). Satt och gäspade mig igenom en halvtråkig föreläsning. Käkade min medhavda matlåda som bestod av köttfärslimpan från igår och pasta. Jättetorrt och tråkigt. Sen cyklade jag och lussan in till stan och uträttade lite ärenden. Köpte gratis bindor på ICA, hämtade ut en inflyttningspresent från Uppsala kommun. Sen cyklade vi hem, pluggade lite, bakade en kladdig kladdkaka och såg på film med Elias.

Om en stund ska jag knata över till Jenny för att få lite middagsmat i min mage.
Hon är en liten sol i mitt Uppsalaliv.


Kommentarer
Postat av: Lussan

DU är min sol hjärtat!

2007-05-06 @ 20:46:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback