män i skor.

Jag slutar aldrig förundras av hur olika människor kan vara. De senaste tre-fyra veckorna har jag stött på en brokig skara av människor, eller män i skor för att vara mer precis. Jag har tvingats utstå långa samtal av meningslöshet. Jag har insett att hur tydlig jag än tycker mig vara så finns det alltid rum för missförstånd. Men någonstans på vägen till där jag står idag har jag ändå lyckats lära mig att allt kanske inte handlar om mig, mina val och mina handlingar. Ibland kan disonansen ligga utanför mig själv. Kanske rent av hos motparten.


Vad ska jag mer behöva göra för att få dig att förstå att inget jag gör är av illvilja mot dig?

Jag har blivit glatt överraskad och förbryllats över hur underbart det kan vara att åter hitta tillbaka till en relation som varit försatt i pausläge under en lång tid. Till världens bästa Anders vill jag bara säga att jag är så obeskrivlingt glad att jag har dig.

Nu ska jag iaf sova, imorgon väntar jobbet på Runan igen.
God natt mina vänner, ta hand om varandra.

Kommentarer
Postat av: mamma

Våra relationer till våra medmänniskor är inga lätta saker. Ibland spelar det ingen roll att man skriver med stora bokstäver om personen ifråga i har sina glasögon på sig... utan i stället bara läser in det man önskar att läsa.
Skönt är då att möta själsfränder som är och förblir nära vänner oavsett hur långt tid det har gått sedan man sist sågs. Länge leve dom!

2007-08-13 @ 20:48:56
Postat av: anders

glad att jag har dig oxå mary :). dunderkramen!

2007-08-13 @ 22:32:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback