me and miss li.

Oh, jag har hittat en ny favorit. Miss Li, en svensk tös med en helt fantastisk röst. Liten, späd men ändå raspig och med så mycket känslor i varje ton och ord att jag ryser i hela kroppen. Jag tackar Tomas för att han skickade över Winnerbäcks nya låt som är en duett med Miss Li. Musiken kommer med hem på minnet så att lilla mamma också kan få ta del av min senaste upptäckt ;).

Idag vaknade jag så där oförskämt tidigt igen. Kom på att jag måste hämta upp min tvätt som jag lämnade på tork i tvättstugan igår kväll. Jag drog på mig lite kläder och tassade ner, fortfarande helt nyvaken, för att finna att någon hade varit snäll och vikt i hop alla min kläder. Först hade jag tänkt att krypa ner i sängen igen. Men studentvägen badade i ett helt fantstiskt ljus så jag drog på mig träningskläderna istället och tog mig en promenad. Sen duschade jag och tänkte att jag kanske skulle ta och raka benen idag. Sagt och gjort, det var bara det att när jag kom ut ur duschen och skulle smörja in mina nyrakade superlena ben insåg jag att jag helt hade missat att raka mitt högra smalben. Hur lyckas man med det?

Tog mig en promenad ner till Vaksalatorg och hämtade min cykel som jag lämnat där. Det är så underbart att vara hemma igen. Fast jag saknar änglarna i Stockholm. Jag saknar att höra mamma stöka i köket, och att mötas av två alltid lika glada hundar när helst jag dyker upp. Jag saknar tillgängligheten till mina flickor.

Snart drar verkligheten igång, upprop 31/8 klockan 12.15.
Åh vad jag längtar :D.

Kommentarer
Postat av: mamma

...mamma stöka i köket...
tänk, så minns jag också att det var när man var hemma. En sån skön känsla att vara ombonad på nåt vis. Det låter som om du har det riktigt riktigt bra! Så skönt för en mamma att veta. storm kram till min lilla rosenknopp!

2007-08-23 @ 18:31:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback