overheated.

Idag blev det lite för mycket. För många olika svåra känslor på insidan som alla ville ut samtidigt. En sådan tur att jag ar världens bästa lillasyster som förstod vad som var på gång och fångade upp mig just när tårarna började trängas i ögonen. Det var så skönt att få borra in ansiktet i hennes axel och gråta en skvätt. Sen var det liksom inte alls lika tungt att ta emot nya order som gick tvärt emot de vi fick minuten innan.

Jag vill egentligen inte klaga på att det stundvis känns som att jag ska slitas i tusen bitar när jag rusar fram och tillbaka i korrdoren på Runan. För jag njuter ändå av att känna pulsen, av att fylla en funktion och av att få mötas av uppskattande och igenkännande leenden. För jag vet att det jag gör betyder något, jag vet att jag gör ett bra jobb. Ändå kan jag inte låta bli att längta tillbaka till livet i korridoren, med studier, matlagning och långa nätter i trevligt sällskap. Jag vill köpa en ny kalender och pyssla med datum och bilder. Jag vill pula på mitt rum och lyssna på musik med Elias. Jag vill fnittra söder mina magmuskler och citera Jonas Gardell tillsammans med Jenny.

Nästa vecka, på tisdag närmare bestämt, återvänder jag till min stad. Men innan dess ska jag passa på att njuta av livet i förorten. Träffa mina underbara änglar till vänner och mysa med mamma. Jag och mor var i Märsta idag, jag skulle göra lite better business och så slank vi in på ÖB och fyndade :). Nu är jag så trött att jag inte riktigt ser vad jag skriver. Så..

God natt mina vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback