put on my running shoes and run run run.

Jag vaknade klockan sex i morse och var helt klarvaken. Kunde inte alls somna om. Detta beror förmodligen på att jag somnade klockan sju igår kväll. Vilken i sin tur troligtvis hänger ihop med att jag inte sov så mycket föregående natt eftersom jag och päronen tog nattbåten hem från Gotland.

Ja, nu sitter jag alltså här igen, i mitt mycket hemtrevliga rum i Uppsala. Jag vet att jag ständingt och hela tiden bedyrar den här staden, men jag kan liksom inte få nog. Pappa släppte av mig här tidigt igår morse, solen sken och det var så mycket sommar i luften att jag blev alldeles yr. En aningens groggy efter min lilla tupplur i bilen kröp jag ner i min bäddade säng och slocknade. Vid elva vaknade jag av att det satt en skata på min fönsterbräda och "sjöng". När jag hade legat en stund och till slut lyckats lokalisera mig själv skuttade jag upp, slängde på mig bikinin och traskade ner till gräsmattan a.k.a  "playan" eller "akvariumet" som jag föredrar att klalla det. Varför? You´ve got to see it to understand it. 

Jag låg iaf i solen nästen hela dagen igår, läste Halvblodsprinsen och åt nektariner.
Livet är underbart.


Eftersom att jag vaknade så okristligt tidigt har jag redan hunnit göra en hel massa saker. Jag har svarat på en massa mail som jag har låtit ligga obesvarade i över en månad. Jag har lagt en ansiktsmask, ansiksskrubbat mig och plockat ögonbrynen. Jag har ätit fruktsallad till frukost och läst DN. Där emellan har jag suttit och pillat med en ny playlist i iTunes.

Nu ska jag klä på mig och göra lite Better Businessuppdrag :).
Ha en underbar dag mina vänner.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback