jag blir så trött.

Jag blir verkligen så outärdligt trött. Trött på folk som klagar, trött på folk i allmänhet, men svenskar i synnerhet. Det är nämligen samma sak varje år. Diskussionerna och analyserna av den kommande sommaren börjar så snart solen börjar värma våra vinterbleka näsor. På varenda löpsedel kan man läsa om hur just DIN sommar kommer bli, vädermässigt alltså. Var det kommer finnas flest solchanser och hur du på bästa sätt ska bli så brun som möjligt. Och åh, för att inte glömma hur nostalgiska vi blir! Hur var sommaren förra året egentligen? Finns det något som är mer svenskt än att analysera vädret? Och vad tusan är det att analysera! Egentligen. Vädret är det enda, verkligen den enda, som vi människor inte rår på att styra över och kontrollera. Så varför inte prata sönder varenda kafferast, varenda döfött samtal eller eftermiddagsfika med att jämföra väderminnen? Och detta ständiga klagande, för att komma till roten av min irritation. Fast i bloggvärlden som jag är och en trogen anhängare av Facebookfolket, är jag nu så trött på att höra/läsa vad folk anser om den svenska sommaren. Come on liksom! Det är väl intet nytt att det regnar en del i Sverige på sommaren? Va?! Vi luras ju bara att tro att det var mycket bättre förr, att när vi var små så sken minsan solan heeeela tiden. Prylen är ju den att när vi avr små så var förmodligen våra föräldrar så otroligt skickliga att de aktiverade oss när vädret inte var 25 grader och sol. Vi la aldrig märket till att två tredjedelar av sommaren spenderades innomhus eller i gummistövlar.

Dagar som idag, när himlen hänger grå och tung över ett ganska öde Stockholm, tar jag tillfället i akt och kryper ner i soffan med en bra bok (just nu: Harry Potter och Fenixorden), tar ett bad eller kollar på film. Dagar som denna lämpar sig dessutom utmärkt för blåbärsplockning :), eller varför inte besöka ett utav vårt underbara lands alla fantatsika museér? Så sälla, sluta upp med detta ständiga klagande, det gör ändå inte sommaren speciellt mycket bättre.

Så där ja, känns mycket bättre.
Nu ska jag duscha och bygga lite mat. Inte samtidigt dock ;).
Puss mina vänner.

Kommentarer
Postat av: malin

ha, vad bra. rökning är ju inte bra. haha. jag är hemma, men att säga att jag är välbehållen skulle kanske vara en lite överdrift. jag vantrivs i värnamo. yuck. hur mår du?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback