update.

Jag är tillbaka i mitt underbara Uppsala och njuter av att vara helt för mig själv. Det är ju bara jag i korridoren, om man inte räknar med Herr Hemlig det vill säga. Men han håller sig undan som vanligt, sen jag kom i måndags har jag bara sett honom en gång. Och då bor han ändå i rummet mittemot mig. Inte för att det stör, det är faktiskt rätt skönt att inte behöva vara social så fort jag går utan för dörren. Visserligen är inte heller det något jag vanligtvis lider av. Vad jag vill säga är väl helt enkelt att det inte är ett dugg tungt att det bara är jag här.

Igår och idag har jag gjort en hel massa saker. Igår var en sån där dag då jag gjorde allt som jag har skjutit på under terminen. Jag sorterade ur alla mina lådor, städade under sängen (av någon andelning hade jag pulat in en jättestor påse där som var fylld med typ tusen små påsar i olika modeller), hämtade min cykel vid stationen, råkade trilla in på H&M och köpte en klänning.

Idag vaknade jag tidigt och tog mig en morgon promenad. Jag har bara komma runt knuten på huset innan jag bokstavligen snubblade över en liten pudel. Hon hade lyckats trixa sig ur sin mattes (en hemskt rar äldre dam) grepp. Men jag fick tag i kopplet och hon följde med så snällt. Den rara damen hade tre små söta pudlar till, så hon hade knappt märkt att en fattades. Jag fastnade en ganska lång stund, det var en pratglad tant minsan. Vid lunch tog jag min jättefina supercykel ner till stan för att kika lite på ett par nya skor. Jag insåg nämligen under min mycket raska promenad att det inte duger med vanliga sneakers. Nej, om jag ska fortsätta med mig behagliga morgonrutin måste det till något mer fotriktigt. Hittade faktiskt ett par riktigt bra skor, som till och med var på rea. Måste dock se över mina finanser, som för övrigt är näst in till obefintliga.

Söta rara Karin ringde bäst som jag stod och fnittrade över de två indianerna som hade ntagit stortorget och
spelade för alla som passerade. Dom såg hemskt lustiga ut i sina enorma fjäderhattar. Karin skulle till käftis och ville ha lite sällskap innan. Så vi tog en fika uppe på terassen i Åhlens-huset.
Efter det begav jag mig sakteligen hemmåt. Stannade till vid blommaffären brevid Folkes ICA och köpte en söt liten blomma (det var halva priset på alla krukväxter). Väl hemma kom inspiratioen vällandes över mig och resultatet blev som taget ur en SkönaHem tidning.







Fick en himla bra middagstips av mamma som jag testade. Min familj har nämligen en maträtt som är näst in till helig och jag ahr nog aldrig stött på någon annan som brukar äta den. Det är tonfisk och ris med en helt gudomlig ostsås till. Vanligtvis har man helt vanlig hushållsost i en helt vanlig vinägrette, men mor hade bytt ut den valiga osten mot fetaost. MYGOD vad gott det var. Rekomenderas starkt.

Nu ska jag ta mig en bit choklad och slappa i sängen en stund.
Ta hand om varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback