here i am baby.

Den sista april 2007 var en utav det roligaste dagarna i mitt liv. Helt sanslöst. Det var som studenten en gång till fast en aningens mer alkohol och utan presenter. Men glädjen var densamma, och solen sken. Har nog aldrig upplevt något så underligt och överraskande kul som champangegaloppen. För alla som inte är insatta i valborgsfirandet här i uppsala så kan jag meddela att det är helt galet.

Dagen började med liten champangefrukost, fast i mitt fall bestod den av jordgubbsdrinkar och välling. Vid halv elva, tror jag, packade vi ihop oss och traskade ner till Ekonomikumparken för att sluta upp med grabbarna. Fram med filar och brassestolar och så upp med champangen. Underbart. Överallt möttes jag av leende ansikten och solen värmde. Lite grann iaf :). Helt plötsligt var det dags att bege sig mot nationerna för den mystiska champangegaloppen. Det blev mycket av den drycken under dagen. Jag, Elias och Erik tog oss på en aningens vingliga ben bort till Snerkes nation. Jag tror att jag hann vara innanför kravallstaketet i max fem sekunder, sen var jag helt genomblöt, nerdränkt i champange. In med grejerna i garderoben, där det förövrigt var total anarki. Sen började det glana sprutandet. Jag vet hur det låter, helt förvidet och vilket slöseri på fin dricka. Men man måste uppleva det för att förså det :).

Mycket blöta och glada började den underligt långa promenaden hem. I vanliga fall tar det en kvart att gå hem, då tog det över en timme. Väl hemma var det bara av med kläderna och in i duschen. Jag var blöt och kall och väldigt snurrig. Men humöret var uppe. På kvällen grillade vi med en mycket skön blandning av mönniskor. Lite korridorare, lite vänner lite nya vänner. Sen bar det av igen. Förfest i hus 14, träffade en mycket trevlig tös som visade sig vara en föredetta till min föredette :). Ut i natten med Elias och Erik och en hel drös till. Känes som vi gick åtta varm på stan innan vi slutligen hamnade på Smålands nation. Mycket tevligt. Vid två ranglade vi hemåt. Sista ölen öppnades Kvart över fyra. Vid fem låg jag under täcket och snusade gott.

Dagen efter dagen före mådde jag ändå förvånadevärt bra. Jämfört med vissa andra ;). Spenderade den på en madrass på Jennys golv. Alldeles lagom. Avslutade dagen med lite sedvanlig vändtia och en välbehövlig tvättid.

Nu ska jag ta och skriva lite på min satans kompleterings uppgift.
Puss

Kommentarer
Postat av: mamma

Du är väl värt allt som är roligt och gör livet glatt ( eller vått?). Plugga nu precis lagom, glöm inte att titta ut på våren... stor kram, mamma

2007-05-02 @ 14:06:21
Postat av: malin

sånt här får ju mig att vilja strunta i lund och flytta till uppsala bums! haha.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback