inom mig finns ni.

Jag har världens sötaste och fina lilla syster. Innan jag skulle åka hem till Uppsala räckte mor fram ett papper till mig och sa att yster hade skrivit om mig. På pappret fanns ord som gick rakt in i hjärtat och stannade där. Det var en återberättelse av ett minne från när vi var små och oförstörda. Det var så fint skrivet och jag fick tusen tårar i ögonen. Hon är min allra käraste syster, oersättlig.

Tog ett mycket kärt återbesök till haket.com idag. Mycket hade hänt. Min vapendragare hade masat sig tillbaka och uppdaterat. Lillasyster hade blivit medlem och hunnit med att publicera en hel del. Jag mindes tider då jag satt där flera timmar om dagen, ändlöst skrivande och läsande. Då var orden min livlina för att orka gå upp på morgonen, orka forsätta. Det har hänt så ofantligt mycket sen dess. Skrämmande.

Jag vill skicka en extra puss till Elsa ikväll, och så en till yster så klart.
Puss


Kommentarer
Postat av: mamma


Systerkärlek när den är som bäst, värmer modershjärtat länge...
kram
mamma

2007-05-07 @ 15:26:40
Postat av: systeryster

du förblir oförstörd i mina ögon.

2007-05-08 @ 16:36:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback