relativa pronomen.

Det är gått riktigt långt när jag använder grammatikska termer som rubrik till inlägg. Men jag måste nog ändå erkänna att det här men praktisk svensk grammatik inte är så genomtråkigt som jag fört tyckte. Det är stundvis lite kul (dock mycket korta stunder). Det är bara så satans mycket som ska in i skallen innan tisdag morgon klockan 8.00.

Jag är helt genomförlyld. Jag kan inte förstå hur mycket snor det kan finnas i min pyttelilla näsa. För jag har verkligen en mycket liten näsa. Jag har redan gjort slut på ett helt paket näsdukar. Måste ta en paus i pluggandet snart och cykla ner till apoteket, helst innan det stänger, och köpa fler.

Jag läste precisett , visserligen ganska lamt, men hysteriskt kul grammatikskämt. Alla barnen satte sin i soffan hos pappan som snart blev alldeles full. Ett resultat av en något felsyftad relativ pronomen kan locka till skratt hon vem som helst. Jag skrattade och snorade en lång stund.

Kom gänra och krama mig. Kanske blir jag lite friskare då.

Kommentarer
Postat av: mamma

Här kommer Kraaaaaamaaaar!
puss mammma

2007-09-30 @ 18:51:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback