slitna toppar

Jag vaknar när mamma går till jobbet, byter säng eftersom gästsängen har sönder min rygg och kryper ner med hundrarna. Sover ett par timmar till, dricker te och läser DN. Förundras över alla dåliga nyheter som jag forseras att ta in tillsammans med frukosten, borde det inte finnas fler goda nyheter i världen? Tar en mycket långsam promenad med hundarna och önskar att jag hade mina springskor här. För skogen här hos mamma och pappa är så vacker den här tiden på året. Kanske äter jag lunch, eller så glömmer jag bort det och inser det försent. Drar iväg på äventyr med flickorna från förr och känner kärleken i hela kroppen. När jag kommer hem går det till min glädje ett gammal avsnitt av CSI eller SATC och jag somnar i TV-soffan. Och sen börjar det om igen.

Jag längtar tillbaka till Uppsala varje dag. Saknar alla er som gör min stad till den bästa platsen i världen. Jag vill att skolan ska börja så att jag kan få lite struktur på min vardag. Och framför allt vill jag att det ska bli höst. Men det säger jag bara i smyg så att ingen hör. För som ständigt klagande svensk får en inte längta bort från sommaren, den är ju så förbaskat kort. Men iaf. Jag vill ha mössor, vantar och halsduk. Fina höstkappor och rosiga kinder.



Ta hand om varandra mina älskade.

Kommentarer
Postat av: nilla

hej bejbi! ditt ledigliv låter härligt. och jag måste säga att mitt ledigliv, som äntligen börjat för sommaren, också är hemskt skönt. slappa, jogga och promenera, läsa böcker, sitta på verandan med frukost och tidning och bara njuta. var i UA på blixvisit, som du vet, fram tills igår. glömde helt bort att ringa... det var så mycket i görningen. hängde med freddan och så elias, naima och återinflyttade joel! wohoo! vi får ta träffas och cathca upp på varann på plats i UA ist.jag kommer om en vecka, typ. ha det fint tills dess. massa kärlek från din nilla



PS jag längtar också lite till höst. fast först vill jag att det ska komma en varm och sommarsolig vecka till


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback