att återvända

Jag är tillbaka, i ett frostbitet och isande kallt Uppsala. När jag igår eftermiddag rullade in över Uppsalaslätten , och såg dagens sista solstrålar förvandla världen till en guldglittrig skatt slog mitt hjärta några extra slag. Det är alltid lika skönt att komma hit, att komma hem. I synnerhet när jag hade bilen full av nya prylar från IKEA som jag längtat efter att få packa upp och leka med. Nu mer har jag inte endast två gafflar och åtta knivar, utan åtta gafflar och en hel drös knivar. Jag har även fått upp en lampa i hallen (tack pappa), införskaffat ett durkslag så jag slipper bränna mig på pastavattnet och en massa annat smått och gått.

Jag har tappat mina ord, min inspiration till att skriva. Men alldeles snart kommer jag gå in i en hemsk pluggkoma, och då kommer lusten att skriva säkerligen att infinna sig. För det är alltid vid de tillfällen när jag inte borde skriva som jag inte vill göra något annat förutom det. Att skriva.

Nu ska jag ta och steka lite pyttipanna och ägg.
Ta hand om er mina vänner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback