nytt läge

Jag överlevde Den stora flytten! Till min och mina underbara vänners glädje fick vi in allt mitt pick och pack i flyttbilen och behövde bara åka en vända till nya lägenheten. Eller, det där var väl egentligen en modifiering av sanningen. Jag och jenny åkte och hämtade skrivbordet eftersom vi inte ville chansa på att trycka in det med resten av prylarna. Men hela kalaser var över på lite drygt två timmar. Så jag hann tillbaka med bilen till macken i tid för att bara behöva betala för fyra timmar+pyttelite disel. 670 kr istället för 1054 kr är ju ändå bra mycket snällare mot plånboken.

Så nu sitter jag vid skrivbordet, med levande ljus som belysning och en kopp te. Ska strax ta och fortsätta med den sista lektionsplaneringen som faktiskt ser ut att bli riktigt bra. Jag önskar fortfarande att det fanns ett sätt att vrida fram tiden en smula. Men jag ska ta mig igenom det här, with a little help from my friends (och mamma).

Ta hand om varandra.

Kommentarer
Postat av: mamma

Bara städning och besiktning kvar! Hurra!!!! Även med babysteps kommer man i mål. Och så gäller det att hinna njuta under resans gång, det kan du. Håller tummarna för morgondagen. Slå en signal när du är klar. kram mamma


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback