kaffe i solen och en ängel vid min sida

igår var det en alldeles underbar dag, från morgon till kväll. Jag vaknade ganska tidigt, vid sju, till en grådaskig himmel och släpade mig in i duschen. Men när jag kom ut ur duschen såg jag att solen kikade fram bakom ett utan husen på Studentvägen. Och då var det som att något vaknade inuti mig. Jag piffade till mig en aning och cyklade iväg till skolan, fylld av en lyckokänsla som jag så många gånger förut har haft i magen. Jag improviserade mig igenom ett seminarium för att sedan cykla in till stan och uträtta lite viktiga ärenden. När jag tog mig en promenad längst ån värmde solen min vinterbleka nos och jag blev genast vääääldigt sugen på kaffe i solen. Och just som jag tänkte det, fick jag ett sms av en ängel. Naima hade tänkt exakt samma tanke så det bestämdes att vi skulle dricka kaffe på hennes helt underbara balkong i hennes om möjligt ännu mer underbara lägenhet. Så jag sprang mina ärenden och begav mig hem till min nyfunna prinsessa. Kaffe, choklad och sol och jag älskar mitt liv.

Därefter cyklade jag hem, tog på mig träningskl'der och begar mig ut på en runda i skogen. sprang tills jag inte kände benen längre. När jag kom hem hade jag fått ett hemskt sött mms av lilla Anders som ville ha hjälp att styra upp en alla hjärtansdag middag. Så jag tipsade om att göra snittar på tunnbröd fyllt med creamchees, pepparrot, salt, äpple, rökt lax och ruccola. Till huvudrätt kom vi fram till att en paj med bladspenat, vitlök och fetaost skulle passa bra.


Alla hjärtansdag ja. Vet inte riktigt hur jag känner för den kommande dagen, eller hur jag ska tackla allt det som jag känner och inte känner. Jag vet ju inte ens vad mina aktuella civilstatus är.


Nu har jag precis avslutat min helt fantastiskt uppiggande frukost bestående av sharon, apelsin, vindruvor och mango. Borde verkligen slita mig från datorn nu och klä på mig, börjar kvart över tio.


Ha en underbar dag, det ska jag ha :).


Kommentarer
Postat av: mamlan

Min älskade lilla livsnjutare... jag blir så inspirerad av att läsa din blogg. Pass it forward, det är vad du gör. Tur att världen får möta en sån kalaspingla som du. Du har liksom trots din ringa ålder insett att livet blir vad man gör det till. Sååå skönt att veta som mamma att min unge reder sig. stor kram till min lilla rosenknopp. mamma

2008-02-12 @ 17:49:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback