januarisol

Jag vaknade idag, av att jag trillade ur sängen. Där låg jag på golvet, alldeles naken på det kalla golvet och fattade ingenting. Jag tänkte "var är jag, vad är det för dag, varför ligger jag här?" . Så jag kravlade mig upp i sängen igen och sträckte mig efter mobilen för att undersöka saken. Den var den 20 januari, söndag, och klockan hade inte ens slagit nio. Toppen, faktiskt alldeles underbart tänkte jag då. Efter en stund såg jag solen kika fram runt knuten på ett av husen här på Studentvägen. Den värmde min vinterbleka nos och gjorde mig glad ända ut i tårna.


För några dagar sedan, när regnet piskade mot ansiktet och jag helst av allt bara hade veltat stanna i sängen så gick jag förbi blommsterbutiken uppe vid Folkes. Där sålde dom tulpaner för 29 kronor. Jag tassade genast in, chansade på att jag hade slantar på kortet och köpte mig en buket med rosa alldeles knoppiga tuplaner. Idag, slog dom ut :).


Nu ska jag äta lite frukost med Nilla, sen ska jag nog ta mig en liten och väldigt lugn promenad ut i solskenet.

Ha en underbar dag mina vänner,
ta hand om varandra!

Kommentarer
Postat av: mamma

Hoppas att din prommis blev lika skön som min... Detta fantastiska solljus gjorde mig så lycklig. Nu fattas bara lite tulpaner - det ska jag handla på fredag, då lönen kommit, på Hötorget. En hel bamseknippe ska jag ha! Välkommen hem, längtar efter dig! kram från mamlan

2008-01-20 @ 16:04:25
Postat av: Luss

så fint du skriver sötnos


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback