nattlig obeslutsamhet

Jag sitter och håller mig för pannan. Det liksom hetter på insidan av all överansträngning. Jag försöker tvinga mig själv att inse att jag förmodligen inte kommer få ut något mer, iaf inget sansat och vettigt, just ikväll/natt. Det blir bara kortslutning hela tiden. Jag tappar bort mig och måste börja om. Inte helt effektivt. Saken är den att jag håller på med sista frågan på tentan, det känns så nära men oh så långt borta tills jag kan lägga det här bakom mig. Jag saknar en sekundärtext och troligen en av de skönlitterära böckerna. Så egentligen är det lönlöst att försöka pressa fram någonting användbart i nuläget. Så vad göra? Klä av mig, rensa sängen och sova? Kommer allt koffein att tillåta mitt trötta huvud att koppla bort verkligheten en stund?

För övrigt så tror jag faktiskt inte att jag någonsin har bloggat så här mycket. Ever. Inte på så kort tid iaf.

Måste dock ge mig själv lite cred för en faktiskt helt bra analys av könsroller i klassiska folksagor.
- Bra jobbat fåret! Verkligen, du är överträffat dig själv en skvätt.
- Åh, tackar så mycket. En rodnar lite. Fast jag vet att du har rätt.
- Vi har alltid rätt kära du.


Så här känner jag mig i huvudet..


God natt mina älskade vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback