kvicksand

Tiden går fort när man har roligt sägs det. Så med det ordspråket drar jag slutsatsen att jag har haft förbannat roligt sen jag skrev sist. För det känns som igår. Barcelona är numer ett varmt och underbart minne. En vecka i tryckande hetta, med sand i skorna och överkonsumtion av chips, vatten och frukt. Min syster är en underbar resekompanjon, trots att vi inte delar mitt intresse för faschinerande arkitektur ;). Jag kommer definitivt återvända till denna makalösa stad.

Så vad hände då egentligen där nere? Jo, jag sak sammafatta det i en lista.
  • Hotellet var perfekt. Med ljuvlig och gratis luftkonditionering, safetybox på rummer, lyxig frukostbuffé och tillgång till internet. Dock var en i personalen märkligt onintresserad av att förmedla bra service.
  • Det var varmt, nästan för varmt men vi lyckades överleva. Genom att dricka vatten som tokiga, söka skydd i skuggan och sola förnuftigt kom vi hem utan att ha blivit uttorkade eller brända.
  • Vi träffade en allt för utom trevlig man. En helt vanlig solig dag på vän ner till stranden tyckte fann han det lämpligt att visa sin äckliga penis för resten av världen. Yes ladies ant gents, vi träffade en livs levande blottare. Mindra angenämt. Men vi lyckades överleva även detta.
  • La Sagrada Familia, vilken himla grej! Jag stod stum utanför den mest spektakulära byggnad jag någonsin sett. Gaudí visste vad han gjorde helt enkelt. Vi tog oss upp i ett av tornen och fick se staden breda ut sig under oss. Magiskt.
  • Vi shoppade oss näst intill medvetslösa en dag på La Rambla. Galet, det fanns ingen hejd på spexandet på stans mesta shoppingata. Diverse underliga djur i burar, en hamster för 4€, levande statyer oh en marknad helt i min och systers smak. Gjorde mitt livs bästa "impulsköp", en ny tatoo :).
  • Vi fnissade oss kissnödiga på alla dessa lustiga asiatiska/orientaliska bazarer som verkade ligga på varenda gata. sjukt var mycket skröp och spännande prylar som söljs för en mindra slant.
  • Vi levde mer eller mindre på chips, vatten, läsk och en variant av grekisksallad (som vi för övrigt snickrade ihop helt själva på hotellrummet) efter som syster är lite knepig med maten. Men hey, det blev mer pengar över till roligare saker.
  • Slutligen hade vi båda sjukt mycket hemlängtan. Trotts att jag gillar att resa, upptäcka och bekanta mig med nya ställen och kulturer, så är hemma alltid bäst.
Så, äntligen hemma i underbara sommarsveriga håller jag på att smälta bort. Den här värmen, jag är helt enkelt imte gjord för en temperatur över 25 grader. Men jag vill verkligen inte vara ursvensk och klaga över att sommaren tycks ha tagit ett uppåttjack. För i mörka triska november kommer jag längta tillbaka och minnas att det var en helt perfekt sommar. Så jag gör mitt bästa för att hålla min. Tacka gudarna för luftkonditioneringen i mamma och pappas sovrum!

Nu ska jag försöka avrunda den här dagen, dock misstänker jag att jag kommer vrida och vända mig i sängen eftersom det är så satans varmt inne i gästrummet.

God natt mina vänner.
Glöm inte att njuta av sommaren.

Kommentarer
Postat av: pernilla

åh, låter som att ni levat livets glada dagar i barca. dit vill jag också! jag kommer med dig nästa gång ;) längtar efter dig gullan. många långa varma kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback