you are my gravity

Det är något visst med att få sova i mammas säng. Det är precis som när jag var pytteliten tösa och drömde mardrömmar. All rädsla och oro var som bortblåst så fort jag fick krypa ner under mammas täcke. Total trygghet är vad det är. Och nu, många år senare har ingenting förändrats. Just för tillfället är mamma visserligen inte hemma, men hennes doft hänger kvar i lakanen och det lugnar mina mardrömmsförvirrade nerver om natten.

Tack för att du finns, you are my gravity!


Ja, och så hade vi plötsligt avverkat årets mest spexade fest. Befruktelsefesten i Paradiset med alla underbara paradisungar blev precis så underbar och lagom fixade som alla hade hoppats på. Med blomsterportal, ett konstlad äppelträd med tillhörande orm (jag tror det är ett körsbärsträd egentligen), obligatoriskt ätande av den förbjudna frukten och så mycket annat att jag inte minns allt. Höjdaren var dock de hemliga uppdragen som heeeelt "slumpmässigt" hade delats ut bland besökarna via en liten lapp under den utvaldes bålglas. Jag fick två :).

Idag är huvudet en aningens tungt, men jag överlever.
Idag är det skönt att molnen skymmer solen, det kanske till och med kan regna lite.
Idag ska jag leka med lillasyster li, min stjärna.

Ta hand om varandra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback