projekt liv

Jag har under en längre tid, låt oss säga iaf ett halvår, haft en längtan efter att få plantera. Mest vad som helst i allmänhet med kryddor i synnerhet. Så för ett par veckrosedan, en sådan där pseudovårdag, var jag och Naima på Plantagen och andades in vårlukt och gick loss blant diverse plantor. Och då passade jag på att köpa med mig lite fröpåsar. Väl hemma sprudlade jag av kreativitet så jag tillverkade små krukor av konservburkar och silkespapper.

Det började grå nästan på en gång och lyckan var total.



Kanelbasilika och Rödbladig basilika


Kolla, bara kolla vad det spriar och gror!


Här är mitt tappra försök till att odla Rosmarin, det gå sakta men säkert frammåt :).

Kommentarer
Postat av: mamma

mmm, känner redan doften av dina fina kryddor. Om du får en stickling eller två över tar jag gärna emot den. Vill har
på min nya balkong eller i nya köksfönster... kram mamlan

2008-03-20 @ 13:39:02
Postat av: Anonym

jag vet ju inte vad jag ska skriva som kommentar!! :P

2008-03-21 @ 20:01:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback