sömnlöshet

Idag när jag vaknade hade jag en klump av obehag i magen. Den kändes så tung att jag först inte trodde att jag skulle kunna ta mig ur sängen över huvudtaget. Jag ville helst bara ligga kvar där, försvinna och inte finnas. Men bäst som jag låg där och funderade över min ovilja att börja dagen kom jag på varför den här hemska klumpen låg där och svaplade i magen.


1. Tentaångest, såklart. Men ända sättet att bli av med den är att pallra mig upp och ta mig igenom dagen. Det ordnar sig nog, och flunkar jag så är det ett senare problem.

2. Smärta i hjärtat. Efter en natt i ilska, tårar, oförstående, upplysning, skratt, värme och en hel massa andra känslor som jag inte kan namnet på känner jag mig som.. Ja jag vet faktiskt inte. Tom och uppfylld på samma gång.

Tentan är det bara att göra, det får väl gå åt helvete om det nödvändigtvis måste. Och lilla hjärtat får helt enkelt vänta ett tag till med att bli omplåstrat. Bara fortsätt slå, du-dunk, du-dunk, du-dunk. Snart ska jag stanna upp och lyssna, snart snart snart.

Nu måste jag göra mig klar, tentafrukost på Wayn's med Fröken Fästmö :).
Ha en fin dag mina vänner, ta hand om varandra.


Kommentarer
Postat av: mamma

Missade du flogstaskriket? Ta en kudde och fixa ett eget minimalt kuddskrik, det kanske hjälper. Annars får du kliva ut i väsbyskogen och vråla i helgen. kram från mamlan

2008-03-28 @ 09:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback