gladiga toner och vårsol

Jag fylls av en helt omslutande lycka och spirande glädje så fort solen tittar fram och gör vinden sommarvarm. I dessa dagar känns det som att jag hela tiden har ett fånigt leende på mina läppar. Men allt är ju så överjordiskt vackert! Körsbärsträden som står i blom, gullvivor och maskrosor trängs på gräsmattorna som fullkomligen har exploderat i grön klorofyll. Jag andas vår och ljusare tider, underbart.


Valborg avverkades i en rasande fart. Med övergosering av nässpray och solskydsfaktor (för man måste vara rädd om huden) i goda vänners sällskap. Fick finbesök av flickorna från förorten. Har hunnit med att gå på bröllop, lilla fröken Fästmö är nu mera fru och oh så vacker det var. En dag fylld av kärlek, glädje och tårar. Gjorde nog slut på två paket näsdukar den dagen. Jag har varit hovmästare för första gången i mitt liv, and i'm just lovin it :). Dagen idag började med ett faktiskt riktigt givande seminarium mellan 8.15-10, därefter lite ineffektiv tid på nationen med menypyssel och kaffe i solen. Promenad med Naima vackrast i världen. Låg på gräsmattan med Nilla och pratade kroppsbehåring, cyklade till ICA Fläsk och sattes prätt på lite nationslön. Lagade potatis och purjolökssoppa (kan ju för övrigt vara den smartaste och billigaste soppan någonsin), hängde med lilla familjen och avrundade med en lång härlig promenad i skogen.

Jag lever och älskar livet. Nu ska jag krypa ner i säng och förlora mig tillsammasn med Lyra och Will i Philip Pullmans underbara fantasivärld.

Ta hand om varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback