då fast nu

För väldigt länge sedan. Då när jag skrev jämt och hela tiden. Då min räddning var att publicera mina alster på haket.com skrev jag ett dagboksinlägg. Jag läste det idag och insåg att jag just idag känner precis på samma sätt som jag gjorde södagen den 21 augusti 2005.


Sunday the 21:e August - avslagen but alive.
Radera [15:16] Som en pendel i ständig och oändlig rörelse skiftar jag mellan att vara deprimerad av den om nätterna påtagliga ensamheten, och att vara upp över mina små öron kär i livet. Lika snabbt som låtarna på playlisten byter av varandra ändrar jag sinnesstämning. Jag är lika flyktig som livet självt, och allt för ofta finner jag mig mitt uppe i en vild jakt efter närhetssubstitut.

Men som en parallellt löpande lina med mitt fragila jag, finns en Maria Olebark som är törstig på livet och står så rak i ryggen att inte ens drakar kan få mig att falla till marken. Den här superhjältinnan betvivlar att någon av manligt kön någonsin kommer förstå sig på den kvinnliga mekanismen som döljer sig bakom muren av sockersöta leenden och ett par glittrande ögon. Som en olöslig ekvation står jag framför varje ny pojke och skapar förvirring och frustration. Inte minst för mig själv. 


Är det inte lustigt? Att vi förändras och blir till nya människor samtidigt som vi tenderar att komma tillbaka till vissa punkter i våra liv. I mitt fall handlar det om min ständiga rastlöshet och kärlek till livet efter ett break-up. Det liv som pågår precis just nu, när jag njuter av tillvaron samtidigt som jag vill skynda vidare och lämna de jobbiga stunderna långt bakom mig. Då kanske det är bra att kunna återvända till sitt förflutna genom gamla texter. Om inte annat så är det hemskt underhållande att läsa sådant som jag skrev för vad som känns som hundra år sedan :).

Nu ska jag fortsätta plugga, jag lovar.
Ta hand om er mina vänner.

Kommentarer
Postat av: lillasysterli

du är så klok.. som en, eh.. pudel?

Postat av: mia

haha, tusen tack :). pudlar är faktiskt hemskt smarta. så jag tar det helt enkelt som en jättekomplimang :D.

2008-09-23 @ 21:15:53
Postat av: lillasyster

svar: jo, men alltså.. grekiska ska ju se ut så.

men det kan säkert tatueraren göra.

ska snacka lite med tessan också. om hur hon tycker det ska vara.. eftersom hon kan läsa grekiska :P

2008-09-24 @ 06:24:50
URL: http://lillasysterli.blogg.se/
Postat av: mamma

Visst är det en märklig upplevelse att inse hur klok man är och hur vältaligt man kan uttrycka sig. Länge leve dagböcker av alla de slag!

2008-09-24 @ 11:30:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback