med solen i ögonen

Mellan klockan nio och någon gång på eftermiddagen är det helt värdelöst att sitta vid datorn hemma hos mig. Då står nämligen solen så lägligt på himlen att den bländar den som sitter vid datorn totalt. Man ser ingenting. Men, eftersom jag är en nörd och helt enkelt bara måste sitta vid datorn, trots solen, har jag kommit på en alldeles utmärkt lösning. Jag har nämligen en fantatiskt fin hatt. Jag köpte den i Grekland förra våren. Den är rosa och jättestor. Den har jag nu på huvudet, och då kan jag se vad som försigår på dataskärmen. Sen att jag förmodligen ser rätt löjlig ut, det bjuder jag på. Det är ju ändå inte en sate som ser mig.

Jag är förkyld. Och då menar jag riktgit så där jävla dunder förkyld så att jag helst av allt skulle vilja gömma mig under täcket och inte finnas till förens jag inte nyser och snorar ner allt och kan svälja igen. Som en extra bonus har jag en tenta imorgon, helt perfekt. Jag har försökt plugga på förmiddagen, men hjärnan får liksom inte tillräckligt med syre och jag somnar hela tiden. Dessutom känns det som att jag har ett lite ostämt piano i höger öra. Alla ljud distar och fördröjs en pytteaning. När jag lyssnar på musik låter det falskt och ostadigt. Det här är helt olidligt. Jag lyssnar ALLDIT på musik, i synnerhet när jag pluggar. Men nu, nej fy jag vill nästan bara sätta mig ner och gråta, nu är det bara alldlees tyst. Jag försökte för en stund sedan att ha på musik på väldigt låg volym, men det slutade med att det gick rysningar i hela kroppen så jag stängde av.

Jag hatar verkligen att vara förkyld.

Nu ska jag sova en liten stund. Krypa ihop i min otroligt sköna soffa och gosa med min nya fina filt "Ofelia".
Det är en underbar dag idag, gå ut i solen och känn energin.
Ta hand om er mina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback