framsteg

Vi får aldrig glömma bort att uppskatta och uppmärksamma de små miraklen som sker i vardagen. Kanske är det att göra en elefant av en fjäder att kalla det mirakel, framsteg kanske passar bättre, men å andra sidan skadar det ingen att överdriva en aning.

Idag har jag tagit ett otal för mig stora steg framåt, uträttat små privata mirakel helt enkelt. Resultatet av detta är att jag nu sitter hemma hos mig och är till bredden fylld av livsglädje och lite blygsam stolthet. För idag har jag:
- Hunnit ikapp med redovisningen
- Haft en lång lunchrast tillsammans med underbara Anna
- Strukturerat bland mina viktiga papper
- Lagt in beställningen för morgondagen i lugn och ro helt på egen hand
- Beställt en ny super stavmixer
- Fixat nya arbetskläder
- Stängt och kommit iväg från nationen innan 19.00
- Fått tid till mig själv

Sen har det även dykt upp små trevligheter iform av beröm från cafégäster, besök från sötaste Kristin, minipauser och skvaller med Anna och GullVippan, en fantastisk lunchservering utan hysterisk rusch samt peppande samtal från både mamma och systeryster.

På tal om allra käraste syster, det sved i hjärtat när jag var tvungen att vinka av lillskruttet tidigt i morse. Jag hade gärna behållt henne här hos mig ett par dagar till. Hon är en fantastisk vän och har blivit så väldigt stor. Förhoppningsvis får jag tillbaka henne om en liten vecka.

Ikväll ska jag passa på att pyssla om min trötta kropp. Lite pedikyr, manikyr, hårinpackning och ansiktsmask innan läggdags kommer bli ett alldeles superbt avslut på en mycket lyckad dag.

Ta hand om varandra mina vänner.


Kommentarer
Postat av: lillasyster

min ben ville vrida på sig ständigt när jag gick mot stationen.

jag vill tillbaka nu!nu!nu!

pyssla om och äta fruktsallad!

Postat av: lillasyster

btw, du är bäst!

fett grym du är som lyckades komma ifrån innan klockan sju och göra allt det du skulle gjort! bäst!bäst!bäst!





<3

2009-02-16 @ 21:05:47
URL: http://lillasysterli.blogg.se.
Postat av: mamma

Det låter som du hittat dig själv igen. Skönt! Livet går i turbo ibland och då är det skönt att till sist komma ut centrifugen och få fast mark under fötterna igen. Men det är ju liksom skillnaderna mellan de olika tillstånden som gör att man kan uppskatta de båda på olika sätt. Mitt modersjärta är alldeles varmt av att uppleva hur nära min döttrar är varandra. Systerskap när det är som bäst. kram till min lilla rosenknopp och lillali som säkert också läser det här. Ni är bäst!

2009-02-17 @ 23:31:57
Postat av: Jennie



Hello!



Vill du att fler besöker din sida för att

läsa just det Du skriver?

Eller varför inte tjäna pengar?



Du hittar bra guider till det inne hos mig :)

Kolla under " Jennie Tipsar "



/Jennie

2009-03-09 @ 14:56:22
URL: http://egosidan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback